COLETE ANGLIA
Clientul se obliga sa transmita in scris solicitarea/comanda pentru realizarea contractului prin pagina web a Prestatorului, sau prin email-ul acestuia, precizand toate datele necesare sau indicarea acestora, cu conditia ca Clientul sa raspunda pentru toate responsabilitatile ce decurg din aceasta, daca va furniza urmatoarele date diferite de cum sunt in realitate:
- datele Clientului (nume/denumire, adresa, numar de telefon, adresa de e-mail),
- datele Adresantului (nume/denumire, adresa, numar de telefon, adresa de e-mail),
- datele de facturare (nume/denumire, adresa, numar de telefon, adresa de e-mail, in cazul firmelor CUI-ul),
- date detaliate despre colet, marimea coletului, greutate exacta, greutatea volumetrica, greutatea pentru factura, continutul coletului, cantitate, locul de origine si masura,
- numele si numarul de telefon al persoanei de contact,
- taxa de expediere (cheltuieli de transport, asigurarea, alte cheltuieli)
- modalitatea de plata aleasa.
Clientul este obligat sa ia la cunostinta faptul ca, prin finalizarea comenzii pe pagina web a Prestatorului, si declara pe propria raspundere faptul ca in colet nu exista nici un continut ilegal sau periculos, in conformitate cu prevederile Internationale de transport, si isi asuma raspundere legala totala pentru continutul coletului si raspunderea materiala in cazul prejudiciilor financiare aduse Prestatorului.
Prestatorul se obliga sa ridice pachetul/coletul – daca partile contractante nu s-au inteles altfel – in cazul in care Prestatorul l-a impachetat in mod corespunzator tipului, naturii si cantitatii, continutului iar continutul acestuia nu poate fi accesat fara deteriorarea ambalajului, respectiv a sigilului. Recomandarile facut de catre Prestator cu privire la impachetarea coletelor pot fi revizuite in prezentul document. Aceste recomandari sunt doar sugestii, dar Clientul ia la cunostinta ca ambalarea coletului in mod corespunzator tipului si conform punctului E.1.2 cade sub raspunderea sa.
Refuzul incheierii si indeplinirii contractului
Prestatorul este obligat sa refuze incheierea sau indeplinirea contractului referitor la servicii, in urmatoarele situatii specificate mai jos:
- indeplinirea contractului aduce de la sine incalcarea legii sau acordurilor internationale;
- continutul coletului transportat provoaca vatamarea sau pune in pericol in mod evident viata, sanatatea, integritatea corporala sau mediul;
- coletul nu corespunde cu prevederile referitoare la coletele transmisibile in conditii speciale;
- ambalajul coletelor nu corespunde cu prevederile prezentului document.
In cazul refuzului indeplinirii conform celor de mai sus, sau returnarea coletului, cheltuielile suplimentare ii revin Clientului si totodata si Prestatorului.
Prestatorul are dreptul de a refuza incheierea contractului in cazul in care:
- Conditiile de circulatie necesare pentru indeplinirea serviciului de transport – exceptand motivelor legate de activitatile sale – nu sunt disponibile, sau indeplinirea serviciului de transport este suspendat sau limitat conform legislatiei,
- Prestatorul are dreptul de a refuza incheierea contractului in cazul in care Clientul si/sau Prestatorul si/sau Adresantul are datorii expirate, neachitate partial sau in totalitate fata de catre Prestator. Prestatorul are dreptul de a refuza incheierea contractului chiar si daca persoanele mai sus mentionate si-au achitat suma capitalului datorat, dar inca nu au achitat costurile aditionale catre Prestator.
In cazul in care Clientul si/sau Prestatorul doreste sa demonstreze ca presupunerea nu este intemeiata, posibilitatea pentru aceasta se va oferi imediat si pe loc. In cazul in care, dupa cercetare, presupunerea a fost dovedita ca fiind neintemeiata, Prestatorul are obligatia de a ambala din nou coletul fara nicio taxa. In cazul acesta Prestatorul nu va putea invoca deficienta ambalajului.
Coletele care nu pot fi expediate
In cazul in care, din motive independente de catre Prestator, coletul nu poate fi trimis Adresantului (sau altor persoane cu drept de preluare).
Pentru toate expeditiile in care Prestatorul a luat toate masurile de efectuare a livrarii, dar nu a reusit sa o livreze, expeditia va fi returnata automat (acolo unde este disponibil). Transportul si alte taxe suplimentare reprezentant costurile de retur, vor fi facturate catre Prestator. Pentru toate expeditiile in afara UE, se va contacta Prestatorul si se va procesa expeditia in modul indicat de acesta. Prestatorul va plati costurile de transport, precum si o taxa suplimentara pentru procesarea fiecarei asemenea expeditii nelivrabile. In cazul in care Clientul si/sau Prestatorul nu va achita cheltuielile returnarii coletului, sau daca returnarea, din motive independente de catre Prestatorul de servicii postale, nu este posibila, coletul va fi considerat nereturnabil.
Colet nereturnabil
Prestatorul se obliga sa pastreze coletul nereturnabil. Daca Prestatorul nu primeste nici o instructione din partea clientului sau ale Adresantului cu privire la livrarea expedierii in termen de 9 luni de la data depunerii trimiterii postale, continutul coletului respectiv intra in proprietatea Prestatorului, fiind la latitudinea acestuia sa distruga sau sa vanda continutul acestuia, fara nici o responsabilitate fata de client. Dupa deschidere, in situatia in care coletul contine marfa cu valoare comerciala, Prestatorul o poate valorifica, iar in alte situatii va distruge continutul coletului. Deschiderea, valorificarea si distrugerea coletului postal are loc in fata unei comisii formate din doua persoane si prin intocmirea proceselor verbale, iar membrii acestei comisii pot fi angajatii, membrii, delegatii Prestatorului sau colaboratorii acestuia. Procesul verbal va fi pastrat timp de un an dupa predarea coletului. Prestatorul va folosi suma provenita din valorificare pentru a reduce cheltuielile provenite din pastrarea coletelor nereturnabile sau va sta la dispozitie pentru a fi folosit in acest scop.
Modalitati de plata
Platile taxelor privind serviciile de transport se pot efectua in urmatoarele moduri:
Ramburs/plata prin numerar: Clientul va indica Prestatorului daca va incasa de la Adresant contravaloarea serviciilor. Clientul este obligat sa ia la cunostinta faptul ca, daca in comanda indica gresit contul bancar pentru transferul banilor incasati prin procedura de ramburs, atunci Prestatorul este raspunzator numai in privinta transferului de bani in contul indicat, dar nu are obligatia si nici dreptul de a verifica daca contul bancar este un cont existent si cui ii apartine, respectiv nu isi asuma nicio responsabilitate daca transferul in contul dat a esuat. In cazul in care suma transferata in contul indicat gresit se va returna Prestatorului, acesta este obligat sa pastreze suma conform regulamentului pastrarii responsabile.
De asemenea, clientii sunt obligati sa ia la cunostinta faptul ca Prestatorul este scutit de orice responsabilitate si obligatie de despagubire daca suma dobandita prin procedura de ramburs care a fost transferata in contul bancar indicat de Client, nu va putea fi accesata de catre cel care dispune de cont, din alte motive care afecteaza contul.
Transfer bancar: in cazul platii prin transfer bancar Clientul va primi factura emisa de catre Prestator, impreuna cu confirmarea comenzii prin posta electronica, dupa depunerea comenzii. (Trimiterea prin posta este posibila numai in cazul in care, daca in locul trimiterii pe cale electronica, Clientul a ales trimiterea prin posta). Vom indica datele bancare pe factura in coltul din stanga sus. Daca va plati prin interfata sa bancara, Clientul poate justifica plata prin trimiterea confirmarii privind transferul. Clientii iau la cunostinta ca, numai dupa primirea documentului prin care se confirma plata, Prestatorul va trimite documentele de transport la care s-a angajat si numai apoi va veni curierul la adresa indicata de Client.
Sesizari ale utilizatorilor, reclamatii
Conform legislatiei aferente, Prestatorul este obligat sa asigure clientilor Clienti posibilitatea depunerii gratuite de sesizari legate de servicii (in continuare reclamatie).
Clientii pot sa-si depuna reclamatiile in scris la adresa de e-mail https://colete-anglia-romania.ro
Se considera o reclamatie sesizarea in care utilizatorul sustine ca serviciile prestate de catre Prestator sunt necorespunzatoare partial sau in totalitate prevederilor legale, respectiv Termenilor si Conditiilor Generale. Indicarea pierderii partiale sau deteriorarea coletului postal, sesizarea si validarea pretentiei de despagubire este tinuta in evidenta reclamatiilor de catre Prestator.
Reclamatiile privind coletele, survenite pe parcursul indeplinirii serviciilor prestate de catre Prestator, se pot face in termen de 24 ore de la data livrăriii coletelor.
Prestatorul este obligat sa verifice reclamatiile in cadrul unei proceduri gratuite, transparente si nediscriminatorii.
In cazul observatiei verbale, Prestatorul va actiona pe loc, in masura posibilitatilor pentru rezolvarea prejudiciului, respectiv va furniza informatiile necesare. Prestatorul va analiza reclamatia si, in cel mai scurt timp de la reclamatie, dar cel tarziu in termen de 3 luni de zile de la data introducerii acesteia, va solutiona reclamatia. Persoanele reclamante trebuie sa depuna/trimita toate documentele prin care isi intemeiaza pretentiile in vederea efectuarii unor analize corecte si complete (copie scrisoare de trasura(AWB), proces verbal de constatare intocmit in fata curierului la livrare, facturi doveditoare, ambalaj/produs deteriorat pentru expertiza). Reclamatiile cu privire la deteriorare ambalaj, colete lipsa sau greutate diferita, se fac la livrare si nu ulterior acesteia. In cazul reclamatiilor, Prestatorul confirma reclamantului primirea reclamatiei telefonic, prin mail daca reclamantul face publica adresa sa de mail si solicita acest lucru si prin completarea confirmarii de primire in cazul reclamatiei scrise si expediata in plic si raspunde in scris reclamantului prin mail, fax sau adresa de raspuns in functie de modul cum a primit reclamatia si solicitarea reclamantului. Pentru reclamatiie depuse in scris, prin scrisoare si in alte modalitati, se considera ziua depunerii, data sosirii acestora. In cazul informarii prestatorului strain trimis cu intarziere, prestatorul national responsabil pentru indeplinirea celor din Contractul de prestari servicii nu este responsabil, daca a facut totul pentru a pune la dispozitie la termen datele, informatiile de la prestatorul partenerului contractual. Prestatorul tine evidenta tuturor reclamatiilor depuse. Daca cel care solicita serviciile nu accepta raspunsul primit la reclamatie, sau daca Prestatorul nu raspunde la timp reclamatiei, cel care a depus reclamatia are dreptul de a se adresa Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor in termen de 30 de zile de la comunicarea raspunsului sau in cazul lipsei unui raspuns.
RESPONSABILITATE PENTRU INDEPLINIREA SERVICIILOR
PRESTATORUL nu raspunde pentru deteriorarea, lipsa continutului, pierderea si distrugerea coletului produse pe parcursul transportului, insa este obligat sa solicite partenerului de transport repararea prejudicului cauzat CLIENTULUI, conform Termenilor si Conditiilor de Transport ale firmei de curierat care a prestat serviciul de transport in cauza.
Prestatorul nu raspunde pentru pagubele survenite in prestarea serviciilor, daca acestea s-au produs din motive ce nu pot fi inlaturate in afara sferei de functionare a prestatorului:
- forta majora: razboaie, sabotaj, revolte, bombardamente sau alte cazuri de urgenta, dezastre naturale, incendii, greve, amenintare cu bomba, sau in cazul luarii de masuri de catre organele responsabile in baza legii apararii nationale;
- in cazul in care coletul nu este ambalat corespunzator continutului sau din interior;
- in situatia in care coletul s-a obtinut prin confiscarea de catre autoritatile maghiare sau straine sau in urma expedierii esuate cauzata de procedurile autoritatilor maghiare sau din strainatate;
- pentru daunele cauzate prin incalcarea legii sau prin comiterea unei infractiuni de catre terte persoane inafara Prestatorului;
- Clientul (Clientul, Prestatorul, Adresantul) a provocat dauna prin incalcarea legii sau comiterea unei infractiuni;
- daca dauna a fost cauzata de caracteristica interna a coletului, deficienta ambalajului care nu a putut fi observata din afara sau adresarea necorespunzatoare;
- Clientul nu a tiparit formularele trimise catre acesta de catre Prestator, nu le-a transmis Prestatorului, sau Clientul/Prestatorul a completat formularele de asa maniera incat partenerul Prestatorului nu a putut indeplini livrarea conform conditiilor dispuse in comanda, sau le-a indeplinit cu intarziere,
- din vina Clientului si/sau a Prestatorului, formularul trimis de catre Prestator nu se afla la Prestator la data ridicarii coletului si, din acest motiv, Prestatorul este nevoit sa completeze de mana, la fata locului, scrisoarea de trasura, iar in urma acestui fapt datele depuse in comanda difera sau Prestatorului nu a indeplinit livrarea conform conditiilor depuse in comanda, sau le-a indeplinit cu intarziere;
- Clientul sau Prestatorul nu s-au pronuntat in prealabil legat de coletele care necesita manipulare speciala (de exemplu fragil); respectiv
- trimiterea a fost primita fara obiectii de catre Adresant, cu exceptia reclamatiilor referitoare la pierderea, furtul, deteriorarea sau distrugerea totala ori partiala a continutului trimiterii postale
- pentru daunele indirecte si castigurile nerealizate.
Demonstrarea daunelor de mai sus revine in sarcina urmatoarelor persoane:
- Prestatorul: in privinta deficientei ambalajului si adresarii necorespunzatoare, respectiv in privinta ca dauna a fost cauzata din motive in afara sferei sale de operare, sau pe langa indeplinirea sa conform contractului, a fost cauzata de alta persoana decat cea care a suferit dauna;
- Clientul si Prestatorul, respectiv Adresantul: atunci cand dauna nu s-a produs din deficienta ambalajului sau adresarea necorespunzatoare, respectiv, cand dauna nu poate fi redusa la continutul, natura interioara a coletului, de asemenea aceste persoane sunt obligate sa justifice valoarea continutului ambalajului si masura prejudiciului.
Poate fi readusa la continutul, natura interioara a coletului, de asemenea aceste persoane sunt obligate sa justifice valoarea continutului ambalajului si masura prejudiciului.
In cazul expedierilor indirecte, responsabilitatea Prestatorului se transfera odata cu livrarea coletului celui care a preluat coletul, iar acesta raspunde fata de Adresant conform reglementarilor generale ale dreptului civil.
Pe langa cele mai sus mentionate, Clientul are dreptul de a valida solicitarea de garantie sau garantia de echipament conform regulilor Codului Civil in cazul indeplinirii defectuoase, fata de catre Prestator, dar pentru aceeasi deficienta nu se pot valida deodata, in paralel.
Despagubire
Cuantumul despagubirii
In cazul deteriorarii, lipsei, pierderii, distrugerii continutului coletului, Prestatorul este obligat la plata despagubirii dupa cum urmeaza:
- a) in caz de pierdere, furt sau distrugere totala:
- cu intreaga valoare declarata, pentru o trimitere postala care face obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarata;
- cu intreaga valoare declarata, pentru o trimitere postala care face obiectul unui serviciu de trimitere contra ramburs, pana in momentul livrarii la Adresant;
- cu intreaga valoare a rambursului, pentru o trimitere postala care face obiectul unui serviciu de trimitere contra ramburs, dupa livrarea acesteia Adresantului, cand furnizorul de servicii postale a omis incasarea rambursului de la Adresant;
- O valoare maxima echivalenta in RON cu 100 USD per expeditie, dar (ca in toate
cazurile) pierderea trebuie dovedita, si o valoare maxima echivalenta in RON cu 500 USD in cazul bijuteriilor sau ceasurilor, altele decat imitatiile de bijuterii si ceasuri) pentru expeditiile UPS.
- b) in caz de pierdere ori distrugere partiala sau deteriorare:
- cu valoarea declarata pentru cota-parte corespunzatoare greutatii lipsa din valoarea declarata, pentru trimiterile postale depuse inchise, care fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarata;ru partea lipsa, distrusa sau deteriorata, inscrisa in nota de inventar, pentru trimiterile postale depuse deschise, care fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarata;
- cu cota-parte corespunzatoare greutatii lipsa din valoarea declarata, pentru trimiterile postale depuse inchise, care fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarata;
Clientii iau la cunostinta si accepta ca Prestatorul nu are niciun fel de responsabilitate si nu are obligatia la despagubire pentru pretentiile de despagubire provenite din faptul ca o persoana, in afara de Client, pretinde suma rambursului.
Dar Prestatorul a platit Clientului sau catre persoana desemnata de Client suma rambursului in totalitate si poate dovedi acest lucru, conform prezentului document.
Obiectele care pot fi transportate in mod conditionat si cele care sunt excluse de la transport:
- Obiecte care pot fi transportate in mod conditionat:
- ecran LCD, CRT, cu LED sau cu plasma
- mobilier montat pe paleti (conditie: cutie de carton captusita corespunzator)
- Obiectele excluse de la transport:
- arme de foc (inclusiv cele cu aer comprimat sau de vanatoare)
- artificii, pocnitori si alte produse pirotehnice
- baterii (incluzand cele cu litiu, baterii auto)
- gaz, dispozitive pirotehnice
- medicamente cu prescriptie medicala
- plante si animale
- ambalaje din sticla si plastic
- mobilier si instrumente casnice
- produse impachetate in pungi,saci, saci din panza
- droguri, substante halucinogene, materiale psihotrope
- produse neambalate corespunzator
- obiecte din portelan si ceramica
- alimente perisabile, alimente inghetate
- bani (in orice moneda)
- colet adresat pentru orificiul postal
- alcool in cantitate comerciala, respectiv tutun in orice cantitate
- narcotice, alte materiale halucinogene si definite in codul penal
- Curierul poate refuza ridicarea obiectelor care in mod normal nu sunt supuse interdictiei, in urmatoarele conditii:
- obiectul care urmeaza sa fie expediat a fost ambalat vizibil necorespunzator
- colet legat cu bretele (ambalajul se poate desface sau agata pe banda)
Clientul are obligatia legala de a anunta daca marfa face parte din materialele periculoase. Colete Anglia isi rezerva dreptul de a refuza orice transport care nu constituie proprietatea Clientului, sau nu este trimisa in numele acestuia, care nu este ambalat corespunzator transportului grupat, sau coletele care prezinta riscul de deteriorare. In Termenii si Conditiile partenerilor Colete Anglia referitoare la transport se regasesc si obiectele excluse de la transport sau obiectele care pot fi transportate in mod conditionat dar nu au fost incluse in prezenta anexa si constituie parte integranta a acestor Termeni si Conditii Generale, chiar daca nu au fost mentionate separat si in prezenta anexa.
Colete Anglia isi rezerva dreptul de a modifica lista din prezenta anexa.
Condiții de transport
Solicitarea și utilizarea serviciilor de transport, expediție de marfă și curierat oferite de Colete Anglia sau trimiterea formularului de comandă înseamnă că accepți condițiile serviciului de coletărie door to door și că îți exprimi acordul ca personalul Colete Anglia , autoritățile vamale, poliție sau alte organe de control, să verifice conținutul coletelor tale și să înlăture sau să confiște PRODUSELE ȘI MĂRFURILE INTERZISE LA TRANSPORT, conform acestei LISTE DE PRODUSE INTERZISE LA TRANSPORT.
Nu vom lua în considerare nici o reclamație ulterioară privind recuperarea produselor confiscate (exemplu: țigări, tutun sau alte produse din tutun, produse din alcool, stupefiante, etnobotanice, artificii etc.).
Nu livrăm la destinație coletele pe care nu se află înscrise numele destinatarului, telefonul destinatarului și adresa completă a destinatarului (POSTCODE, număr casă, nume stradă, oraș). Aceste colete vor rămâne în custodia noastră și vor trebui ridicate personal de către destinatar din locațiile noastre din Anglia sau România, după caz, în baza unui act de identitate. De asemenea, dacă destinatarul nu poate fi contactat de către noi (nu răspunde la telefon sau numărul de telefon este greșit), vom reține coletele în custodie la locațiile noastre. Nu ne asumăm răspunderea pentru coletele cu conținut perisabil care rămân în custodia noastră din vina expeditorului sau a destinatarului și vom arunca produsele perisabile din colete în momentul în care acestea se deteriorează. Nu vom acorda nici un fel de despăgubire în acest caz.
Condițiile serviciului de coletărie door to door
Coletăria „door to door” se referă la acel serviciu de curierat care constă în ridicarea coletului de la adresa expeditorului și livrarea acestuia la adresa destinatarului.
**Colete Anglia – România** îți oferă serviciul de coletărie „door to door” în următoarele condiții:
Trebuie să existe acces auto neîngrădit la adresa expeditorului și destinatarului cu loc de parcare. În caz contrar, curierii și partenerii **Colete Anglia – România** parchează autovehiculul cât mai aproape de adresa expeditorului sau destinatarului, acolo unde este legal și în condiții de siguranță. Expeditorul și destinatarul au obligația de a se deplasa la autovehiculul curierului pentru a aduce pachetul sau a ridica pachetul de la acesta.
În ziua preluării coletelor, curierii sau partenerii **Colete Anglia – România** vor contacta telefonic expeditorul cu aproximativ 1 – 2 ore înainte de a ajunge la adresa expeditorului. Cu 5-10 minute înainte de a ajunge la adresă, expeditorul va fi contactat telefonic din nou de către curier și invitat să iasă în fața clădirii (bloc, casă, sediu firmă, poarta de acces a curții etc.) și să aducă coletele la autovehiculul curierului. În cazul în care expeditorul nu mai răspunde la telefon, indiferent de motiv, curierul îi va trimite un mesaj text expeditorului prin care îi comunică că își continuă deplasarea către următoarea adresă din rută, urmând ca ridicarea coletelor să aibă loc în altă zi.
În ziua livrării coletelor, curierii sau partenerii **Colete Anglia – România** vor contacta telefonic destinatarul cu aproximativ 1 – 2 ore înainte de a ajunge la adresa destinatarului. Cu 5-10 minute înainte de a ajunge la adresă, destinatarul va fi contactat telefonic din nou de către curier și invitat să iasă în fața clădirii (bloc, casă, sediu firmă, poarta de acces a curții etc.) pentru a ridica coletele de la autovehiculul curierului. În cazul în care destinatarul nu mai răspunde la telefon, indiferent de motiv, curierul îi va trimite un mesaj text destinatarului prin care îi comunică că își continuă deplasarea către următoarea adresă din rută, urmând ca livrarea coletelor să aibă loc în altă zi.
În momentul preluării coletelor de la expeditor sau livrării coletelor la destinatar, curierii și partenerii **Colete Anglia – România** nu au voie să lase autovehiculul nesupravegheat și nu se deplasează la mai mult de 10 metri de autovehicul, din motive de siguranță ale curierului, ale autovehiculului folosit la transport, precum și pentru siguranța bunurilor aflate în autovehicul.
Expeditorul trebuie să folosească mijloace proprii pentru a aduce coletele la autovehiculul curierului de la locul în care se află (apartament, casă, garaj, sediu firmă, curte, spațiu de depozitare etc.).
Destinatarul trebuie să folosească mijloace proprii pentru a duce coletele de la autovehiculul curierului până la locul de destinație (apartament, casă, garaj, sediu firmă, curte, spațiu de depozitare etc.).
Există adrese din UK la care ajungem la ore nepotrivite; preluarea și livrarea coletelor la aceste adrese se face doar cu acordul clienților, care vor fi informați în prealabil despre ora aproximativă la care vom ajunge la adresa lor.
Vă rugăm să verificați integritatea coletelor primite și să semnalați orice problemă curierului la momentul primirii coletelor, deoarece reclamațiile ulterioare nu vor fi luate în considerație.
Indiferent de motiv, nu se fac excepții de la regulile prezentate mai sus.
Produsele si marfurile interzise la transport
**Mărfuri interzise la transport.**
Ori de câte ori este posibil, îți oferim soluții pentru transportul expedierilor tale, indiferent de natura acestora.
Există însă o serie de legi și reguli, măsuri de siguranță și securitate adoptate de autoritățile competente din țările tranzitate (vamă, poliție economică etc.) precum și de **Colete Anglia – România** pentru acceptarea la transport a anumitor categorii de mărfuri. Mărfurile interzise la transport, conform listei de mai jos, vor fi prezentate autorităților competente, în vederea confiscării. Expeditorul și destinatarul vor suporta în totalitate consecințele legale (amenzi contravenționale sau penale, începerea urmăririi penale, alte măsuri etc.). Pentru bunurile confiscate nu se acordă despăgubiri.
**Mărfuri interzise**
NU se acceptă la transport:
– Țigări sau alte produse din tutun
– Produse din alcool netimbrate
– Produse din alcool timbrate, în cantitate mai mare de 1 litru per colet
– Bibelouri, obiecte din porțelan sau cristal
– Lingouri din orice metal prețios
– Arme de foc complete sau imitații
– Bani cash (bancnote, monezi, valute)
– Bunuri interzise de lege
– Explozivi, încărcături explozive
– Muniție
– Imitații (replici) ale armelor de foc, armelor, încărcăturilor explozive și/sau muniției
– Pietre prețioase vrac
– Rămășițe umane și/sau cenușă
– Timbre fiscale – pentru băuturi și țigări
– Animale, pești, păsări vii
**Mărfuri restricționate**
– Arme de foc – părți (mecanisme de tragere, încărcătoare etc.)
– Bani cash – încasați în procesul serviciului ramburs
– Bijuterii sau obiecte confecționate din metale sau pietre prețioase
– Blănuri naturale
– Bonuri de valoare în formă la purtător
– Ceasuri cu valoare individuală mai mare de 100 £/bucată sau 300 £/colet
– Componente electronice
– Fildeș
– Gablonțuri cu valoare mai mare de 100 £/bucată sau mai mult de 300 £/trimitere
– Haine/încălțăminte de firmă – confecționate de firme prestigioase
– Insecte, larve și crisalide
**Mărfuri condiționate**
Posibil de transportat:
– Antichități, opere de artă, obiecte de artă
– Bunuri perisabile
– Medicamente și produse farmaceutice
– Micro-procesoare
– Mostre medicale
– Materiale cu conținut sexual
– Telefoane mobile
* Mărfuri periculoase clasate conform restricțiilor IATA
** Conform politicii **Colete Anglia – România**
Te rugăm să verifici și condițiile generale de transport și lista de prețuri a transportului coletelor spre Anglia.